بازی ها برای تکامل اساسی آماده می شوند ، که ناشی از رشد پیچیدگی های فنی و دسترسی مخاطبان است. شخصیت هایی که در طول بازی خود ارتباطات اجتماعی و عاطفی قدرتمندی با بازیکنان ایجاد می کنند (نه فقط در صحنه های برش خورده) برای بازی های نسل بعدی ضروری هستند.
با این حال ، اصول طراحی و تعامل شخصیت پیچیده در جامعه توسعه بازی به طور گسترده ای درک نشده است. پیچیده تر اوضاع ، مسائل قدرتمند جنسیتی و فرهنگی است که می تواند در درک شخصیت ها تأثیر بگذارد. کاترین ایبیستر 10 سال گذشته را صرف بررسی تعاملات با شخصیت های رایانه ای مفید و جذاب برای مخاطبان مختلف کرده است.
این کار نشان داده است که کلید طراحی خوب استفاده از روانشناسی بازیکن است: درک آنچه که در مورد تعاملات اجتماعی زندگی واقعی برای شخص به یاد ماندنی ، هیجان انگیز و مفید است و استفاده از این بینش برای طراحی شخصیت. طراحان بازی که شخصیت های بزرگی را خلق می کنند ، غالباً از این اصول روانشناختی استفاده می کنند بدون اینکه متوجه شوند.
شخصیت های بهتر بازی توسط طراحی به متخصصان طراحی بازی و سایر طراحان رسانه های تعاملی چارچوبی برای درک چگونگی تأثیر نقش ها و ادراکات اجتماعی بر واکنش بازیکنان به شخصیت ها می دهد و به تولید طراحی های قوی تر و نتایج بهتر کمک می کند.
- از یک رویکرد غیر فنی مناسب برای هنرمندان و طراحان و همچنین توسعه دهندگان استفاده می کند
- مفاهیم اصلی روانشناسی و علوم اجتماعی ، از جمله نقشها و ادراکات ویژه فرهنگی و جنسیتی را معرفی و توضیح می دهد و شامل تمرینات طراحی برای کاوش بیشتر ایده ها است